Problemen bij het rekruteren?

Vindt het juiste talent moeilijk de weg naar uw bedrijf? Komt u straffe collega's te kort voor uw vacatures? Dip uw business dan even in de hot sauce van d-artagnan en dat is zo opgelost.

Onze saus maakt niet alleen meer volk warm voor uw vacatures, het profiel van de sollicitanten is ook veel sterker. Al onze klanten zijn het erover eens: proef ons geheime recept en uw nieuwe werknemers denken er niet aan om te jobhoppen.
ontdek onze beproefde formule
corporate identity
Een rekruteringsprobleem begint vaak bij een tekort aan bedrijfsidentiteit. De vibe die uw merk uitstraalt, is belangrijk voor uw Employer Value Proposition (EVP), of simpelweg hoe uw eigen medewerkers, de buitenwereld, en mogelijke sollicitanten naar uw bedrijf kijken.

Voor Alpro werkte d-artagnan samen met James Cooke om een stevige portie fun toe te voegen aan het werkgeversmerk. Hij lanceerde de campagne Word de pro in Alpro en ging zelf aan de slag als HR-manager. Via een Facebook Messenger bot voerden 1200 kandidaten een interactief sollicitatiegesprek met James. En dat vanuit hun eigen zetel.
Solliciteren saai? Niet bij James Cooke
1.200
sollicitaties
in 1 maand
40%
kwalitatieve
kandidaten
75
mensen in de
laatste ronde

James Cooke is een geboren HR-manager

meer tijd doorgebracht
op de website
50%
Door een goeie employer branding bent en blijft u een hot topic voor nieuwe werknemers. Dat is cruciaal, want uw eigen werknemers zijn de beste ambassadeurs.

PepsiCo Veurne was op zoek naar heel wat volk om de grootste Doritoslijn van Europa te bedienen. En Doritos, dat zijn chips voor mannen en vrouwen met lef. Daarom riep d-artagnan voor de employer brandingcampagne Do it for Doritos in het leven. We lanceerden 70 uitdagingen voor 70 jobs en gingen zo op zoek naar pittige kandidaten.
employer branding
employer branding
Door een goeie employer branding bent en blijft u een hot topic voor nieuwe werknemers. Dat is cruciaal, want uw eigen werknemers zijn de beste ambassadeurs.

PepsiCo Veurne was op zoek naar heel wat volk om de grootste Doritoslijn van Europa te bedienen. En Doritos, dat zijn chips voor mannen en vrouwen met lef. Daarom riep d-artagnan voor de employer brandingcampagne Do it for Doritos in het leven. We lanceerden 70 uitdagingen voor 70 jobs en gingen zo op zoek naar pittige kandidaten.
Een pittige campagne voor uitdagende jobs
+100.000
mensen
bereikt
+5.000
leads in de
eerste 2 maanden
90%
meer bezoekers
tijdens de campagne
75%
meer sollicitaties
tijdens de campagne

Een employer brand in vuur en vlam

recruitment campaigns
Creativiteit is hier de sleutel tot succes. Voor een verrassende rekruteringscampagne gaan we graag tot het uiterste, zelfs al moeten we daarvoor een spectaculaire achtervolging inzetten.

Voor Soudal ging d-artagnan op zoek naar ingenieurs op een plek weer ze veel te vaak staan: in de file. We plukten ze er vakkundig uit en brachten ze naar hun filevrije nieuwe job.
Niet de nieuwe film van Adil & Bilal, wel onze spot voor Soudal
+300.000
mensen
bereikt
3.500
leads
op 30 dagen
500
conversies
op 30 dagen
24%
conversie
op Facebook

In de rij voor een job zonder file

Az Damiaan kreeg van d-artagnan hun eigen 'Grey's Anatomy'. In de mini-serie 'Ostenders' ontpoppen de medewerkers zich tot filmsterren. Zes afleveringen lang tonen we op een unieke manier de collegiale sfeer en de uiteenlopende waaier aan jobs in het ziekenhuis.
Ostenders haalde VTM Nieuws en kwam uitgebreid in de pers
459
sollicitaties
op 30 dagen
€ 329.726,36
earned
media
+30
artikels op o.a. het laatste nieuws,
het nieuwsblad, de standaard & knack
+1.5M
online videoviews
na 6 afleveringen
airtime
op nationale zenders

Even heerlijk verslavend als de echte Grey's Anatomy

+37.000
website
pageviews
ontdek nog enkele andere pittige campagnes
bpost
CFE
CFE bestaat uit verschillende families, met allemaal hun eigen specialiteiten en karakter. Dat inzicht zetten wij om in een aantrekkelijke rekruteringscampagne.

Samen met productiehuis Caviar en regisseur Jef Boes maakten we een video in soapstijl, met eigen medewerkers als acteurs.
Bij bpost toonden we de mensen achter de uniformen. Letterlijk, want we zetten échte medewerkers in de spotlight. Sympathieke gezichten die nieuwe collega's warm maken voor een job bij bpost.

We adverteerden op sociale media, creëerden een uitgebreide jobsite & maakten een sprekende campagnevideo.
Deloitte
Meat&More
Een coach die enthousiast supportert voor de winkelmedewerkers, da's de aanpak van onze Meat&More campagne. Het idee erachter? Met een job bij Meat&More heb je een toptransfer te pakken.

Na één week meldden 61 sollicitanten zich aan en meten we 40% meer traffic op de jobsite!
Tech jobs zijn saai. Of niet? We zetten Deloitte, een groot merk en bekende werkgever, in de kijker. Met korte video's wekken we de nieuwsgierigheid van de doelgroep.

Zo wordt het bijna onmogelijk om niét bij Deloitte te willen beginnen.
Ambulance Ambiance
Potatoholics
Hoe geven we patatten een identiteit? Voor aardappelspecialist Agristo riepen we Potatoholics in het leven, een zelfhulpgroep voor patatverslaafden.

We haalden 354 online solliciaties binnen en Agristo ging van 350 naar 880 medewerkers. De Potatoholics sleepten ook verschillende HR awards in de wacht.
Hoe vullen we een gloednieuw ziekenhuis in een regio met weinig werkzoekenden? Door ze zelf op te halen met de ambulance ambiance. Voor AZ Zeno in Knokke-Heist pikten we zo de ene sollicitant na de andere op.

We haalden de nationale pers en er surfden 25.000 mensen naar de vacaturesite. Het aantal sollicitanten per maand steeg van 13 naar 104.
De Zorgbrigade
Tom Boonen Tifo
Tom's gigantische hoofd haalde een bereik van meer dan 7 miljoen mensen, offline en op social media.

De UNILIN campagne bereikte (inter)nationaal het nieuws: we waren te zien in België (Sporza Live, VRT journaal, Le Soir), Frankrijk (L'Equipe, France 2) en Italië (La Gazetta dello Sport).
De HR-afdeling van het Wit-Gele Kruis West-Vlaanderen werd overstelpt met 270 sollicitaties.

De video over De Zorgbrigade werd bekroond met de Best Belgian Employee Communication Video Award.
deze bedrijven likten alvast hun vingers af
Agristo
Alpro
Artes Group
Az Damiaan
AZ Zeno
bpost
CFE
Deloitte
d'Arta
Familiehulp
Meat&More
Orange Belgium
PepsiCo Benelux
Pfizer
Poco Loco
Soudal
UNILIN
Wienerberger
Wit-Gele Kruis West-Vlaanderen

Ook eens proeven?

Wilt u uw employer branding beter uitbouwen en vormgeven? Laat dan zeker van u horen.